torsdag 31 mars 2011

kursavslut av kursen Metoder i socialt arbete

Idag var hade vi kursavslut av kursen Metoder i socialt arbete. De grupper som hade lämnat in den skriftliga utredningen till vår ena seminarium ledare fick tillbaka dem med feedback.
Det var jättekul att få läsa om sin utredning, vad seminarium ledaren tycker varit bra och mindre bra är ju till stor hjälp för oss studenter då man självklart vill utvecklas och lära sig så mycket som möjligt!
Vi fick även ge kritik till de två seminarie ledarna om hur vi studenter har upplevt kursen. Jag tycker att det har varit en jättebra kurs, med engagerade seminarium ledare och bra föreläsningar.
Men jag vet att vissa av mina klasskompisar inte har varit helt nöjda med alla föreläsningar. Detta framfördes av en del i klassen, det tråkiga var att de var väldigt få av de som gav denna kritik som kunde ge förslag på hur man kunde göra i stället…
Istället framfördes mer och mer dålig kritik angående kursen, det var som när några väl hade börjat prata om vad som var negativt följde de andra med och sa vad de tyckte var dåligt.
Tillslut bröt en klasskompis denna jobbiga cirkel med några fina ord om kursen, hur hon har upplevt den.
Nu i efterhand är jag lite besviken på att jag inte kunde tala om vad jag tyckte då jag bara kan komma på bra saker om kursen.
Avslutningsvis kan jag berätta att seminarium ledarna tog all kritik bra och sa att de skulle tänka på den kritik de fått till nästa tillfälle de har denna kurs.

Inga kommentarer: